Spoiwo hydrauliczne do mieszanek stosowanych na podbudowy dróg oraz do stabilizacji podłoża
Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART 22,5
Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART 22,5 jest produkowanym fabrycznie spoiwem, dostarczanym w postaci gotowej do zastosowania, o właściwościach szczególnie nadających się do przygotowania materiałów na podbudowy zasadnicze i podbudowy pomocnicze, warstwy odcinające oraz wykorzystywanym w robotach ziemnych, budowie dróg, trakcji kolejowych, lotnisk i innych rodzajów infrastruktury.
Hydrauliczne spoiwo DROHART 22,5 może być stosowane w budownictwie komunikacyjnym w zakresie:
Zasadnicza charakterystyka | Właściwości użytkowe | Jednostka |
Uziarnienie - 1 mm | 100 | % |
Uziarnienie - 0,090 mm | 65-100 | |
Uziarnienie - 0,063 mm | 55-100 | |
Uziarnienie - 0,045 mm | 45-100 | |
Wytrzymałość na ściskanie po 7 dniach | R7 ≥ 7,5 | MPa |
Wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach | R28 ≥ 22,5 | |
Początek czasu wiązania | tp ≥ 120 | min |
Koniec czasu wiązania | 1 ≤ tk ≤ 10 | h |
Zawartość siarczanów | 7,0 | % |
Stałość objętości | ≤ 10 | mm |
Hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART składa się z szarego proszku stanowiącego mieszaninę różnych składników, mającego statystycznie jednorodny skład. Po zmieszaniu z wodą, twardnieje zarówno w powietrzu, jak i pod wodą, pozostając w stanie stałym nawet pod wodą. Spełnia wymagania dotyczące: wytrzymałości na ściskanie po 7 i 28 dniach, stopnia zmielenia, początku czasu wiązania, stałości objętości, zawartości siarczanów i składu.
Składniki główne hydraulicznego spoiwa drogowego normalnie wiążącego DROHART stanowią klinkier cementu portlandzkiego (K), popiół lotny krzemionkowy (V), popiół lotny wapienny (W) oraz wapno palone mielone (CL-Q). Siarczan wapnia (Cs) stanowi regulator czasu wiązania; składniki drugorzędne to specjalnie wyselekcjonowane mineralne materiały nieorganiczne.
Dzięki odpowiednio dobranemu składowi hydrauliczne spoiwo drogowe DROHART łączy w sobie cechy wiążące cementu i właściwości osuszające wapna. Przeznaczone jest do ulepszania i stabilizacji gruntów wysadzinowych suchych i przewilgoconych, jak również gruntów wątpliwych i niewysadzinowych.
Hydrauliczne spoiwo drogowe normalnie wiążące DROHART jest produkowane według i spełnia wymagania Krajowej Oceny Technicznej Nr IBDiM-KOT-2020/0510 wydanie 1. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. poz. 1966) producent wdrożył i prowadzi zakładową kontrolę produkcji w systemie 2+, uzyskał certyfikat ZKP, a spoiwo DROHART, jako wyrób budowlany zostało oznakowane znakiem budowlanym B.
Podczas realizacji robót i prac w laboratorium należy przestrzegać bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności należy zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz niespełniających wymagań sanitarnych. Spoiwo DROHART jest produktem drażniącym i należy stosować środki ochrony osobistej. Szczegółowe postępowanie ze spoiwem jest opisane w karcie charakterystyki.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.